tågkrångel och idiot kärringar

Vilken dag det var igår!
Först på morgonen när jag skulle köra till tåget och hade lite bråttom låg folk i båda filerna och körde sakta, kan det inte flytta på sig? Folk fattar inte att de inte ska leka med mitt morgonhumör!

Sen är jag i skolan, det går väl ifs bra. Får jobba hemma på sista lektionen om vi vill så behöver inte gå på den och slutar alltså tidigare. Jag åker vidare till nästa skola. Är klar där vid 3 tiden. Är så glad att jag får komma hem tidigare än jag trodde.

Men då börjar krångler. Första tåget är inställd. De hade växlat bort tåget och hittade det inte. Har ni hört något liknande? Tåget ska ersättas av buss, jag går bort, fryser gör jag också som bara den.. Ingen buss, tillbaka för att se om nästa tåg går, men det är förstås försenat. När det väl kommer blir jag så glad, åh äntligen påväg hem. Men vi kommer till Surte ungefär och sen går tåget sönder och vi får åka i 10 km/h till älvängen där ersättningsbussar ska komma men de vet inte när.
Jag ringer Johan och frågar om han kan hämta mig, för vi får nämligen inte sitta kvar på tåget i värmen utan måste stå ute och frysa röven av oss. Johan och Bäsh börjar åka men då kommer ett tåg. Jag hoppar på men det går aldrig. Till slut ser jag en buss komma och jag hoppar ut och på bussen.
En sur gubbe kör bussen som pricken på i:et.
Men jag hör han svara i telefon: Hej det är Willys..
Willys? haha vilket jävla namn, inte konstigt att han är på dåligt humör tänker jag och skrattar för mig själv.

En sak jag reagerade på väldigt starkt på igår var när tåget kom till älvängen. De flesta lyckades tränga sig på förutom några stackare. Det står ute och frågar om alla kan knö ihop lite mer då en tjock kärringjävel rent ut sagt säger att de inte får plats. Klart det får plats säger några snälla människor men hon är säker på att det inte få plats med 3 st till.
-Kan ni inte försöka trycka ihop er lite mer säger en man.
- NEJ! säger kärringen, du ser väl att det inte får plats.
- Jag ser iaf plats och ställer mig här borta så att de ska komma på, säger jag och gå förbi människor för att göra plats åt de som är utanför.
Men jag är också den ända, så det förändrade ingenting.
Sen säger kärringen något mer..
- HAHAHA vad roligt dem tre som fortfarande står där ute måste ha. hahah så gapflabbar hon.
Jag ställde mig och bara kollade på henne och tänkte, ett ord till när jag redan är på dåligt humör och jag kommer ställa till med en scen där inne på tåget...
Hennes väninnor eller vad de nu var för några såg att jag kollade argt på henne, och började tissla och tassla om mig. Men det struntade jag i. Tänkte bara vilka idioter det var!! 
Som tur var kom ju en buss innan tåget gick  så att de som stod utanför kom på bussen först :)


Nu blev det väldigt långt så ska inte skriva så mkt om idag i inlägget :P
Bara att gårdagen har gjort mig förkyld eftersom jag fick stå ute och frysa så länge.. Inte konstigt man är trött på tåg..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0