Visa respekt mot övningkörare!

Tja!
Då va det måndag igen, tillbaka till verkligheten som vi brukar säga. Inte alls roligt, men vad gör man. Längtar till nästa helg! :) Hoppas ni haft en bra helg iaf. Min har varit helt nykter, men mysig och bra :)
Igår va jag ute och övningkörde 4 timmar i sträck med Jarno och Karin.

En sak jag inte tycker om när man övningkör är att alla, eller iaf nästan alla MÅSTE köra om, bara för att det står övningkör på bilen. Eller så MÅSTE dem ligga i röven på en. Det kan jag bli väldigt irriterad på.
Okej sen är det ju såhär att nästan alla som har körkort kör ca 10 km/h mer än man får. Är det inte så? Jag tycker iaf att trafikrytmen brukar ligga på en 10 km mer än vad man får köra. Det är lite roligt faktiskt. Men när man övningkör så har man ngn bredvid sig som kollar att man håller hastigheten. Men folk är verkligen respektlösa mot övingkörare. De tror väl inte att man kan ngt bara för att man har en övningkör skylt. Men jag tror att vi övningkörare ibland kör bättre. Eller inte bättre men vi håller ju på och lär oss, vi sitter därför och är uppmärksammande på vad det är vi gör hela tiden, kör lagligt, har koll på allt som sker osv.. Ngn som håller med?

Nu ska jag till skolan. haft sovmorgon idag, men varit på vårdcentralen så ändå fått vakna tidigt =/
Ska till frillesås ikv. Kanske skriver mer sen, om det händer ngt roligt på dagen (:

Ha en underbar måndag ;D
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0