Vikt!

Hej!
idag tänkte jag prata lite om vikt! Vi alla ser ju olika ut, vissa tjocka vissa smala, vissa korta vissa långa osv.. Ingen är ngn annan lik. Men även fast vi är en unik person som vi egentligen borde vara stolta över eftersom det inte finns ngn som är likadan så är vi inte det :S
Det finns alltid ngt vi klagar över, jag är nästan helt säker på att det finns ngt hos varenda en av oss som vi inte är nöjda med. Jag är otroligt hård mot mig själv och ser mycket mycket oftare dåliga saker på mitt utseende än bra tyvärr :S önskar att jag hade lite bättre självförtroende.

Hur som helst en sak som jag inte tkr om är att jag har gått upp i vikt, nej jag är inte tjock det tkr jag väl inte men jag är större än vad jag vill vara. Är van vid att jag alltid varit smal, kunnat äta vad jag velat utan att gå upp i vikt. Men det går inte längre :S Jag tror inte att jag kan bli så mkt större än vad jag är idag eftersom jag inte har den kroppsbyggnden och dessutom har jag en mamma och pappa som inte heller kan gå upp i vikt, och har ingen i min släkt heller som är direkt överviktig. Så det är ju bra :)
Men som sagt man är aldrig nöjd så jag har bestämt mig att gå ner några kilon eller några centimeter kanske man ska säga, gillar inte riktigt det där med att prata om kilon eftersom när man tränar får man mer muskler som väger osv.. Så jag pratar centimeter ;D

Tänkte att ni skulle få följa med och se hur det går för mig. skriver jag det här offentligt så får jag mer press på mig att verkligen klara att bli smalare! :)

Så idag tänkte jag börja med att kolla alla mina mått:
Bröst: 92 cm
Midja: 64 cm
Höfter: 91 cm
Lår: 44,5 cm
Vader: 34 cm

Jag har som mål att komma ner till 60 cm i midjan, 90 cm över höfter, lår vet jag inte riktigt vad som är bra :P får väl se, några centimeter där iaf, samma med vader.

jag tror att lår och vader kommer bli svårast. Vill ni inte ha fula vader spela aldrig fotboll!! :P hehe, nej då!
Jag kan lova att jag hört det några gånger under tiden jag spelade fotboll men då va det ju skit samma, man brydde sig inte om benen på samma sätt då som nu :S


Så ja vad ska jag göra nu då för att nå dit jag vill?
1. För det första äta nyttigt, äta många gånger och mindre potioner. godis endast EN GÅNG i veckan ;D
Ska be min bror som är expert på vad man ska äta och hur man ska träna att göra ett matschema åt mig också tänkte jag (:

2. Träna förstås. Till att börja med ska jag ut och gå och springa och göra olika övningar som man kan göra hemma. Förhoppningsvis ska jag börja träna ngn kampsport sen men vill få upp konditionen först ;D + att gå ut och spring är gratis och det är ju aldrig fel hehe ;D Ganska tråkigt bara, men det får gå!

vad tror ni, klarar jag det? Måste ju tänka på beach 2010 !

Ungefär 1 gång i veckan kommer jag att lägga ut nya mått. Nu är det ju tisdag och jag är lite sjuk så börjar antagligen inte förän i slutet av veckan, så kanske blir i slutet av varje vecka som nya mått kommer upp, ni får kolla :)

Ha en bra dag annars <3 take care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0