varför är vi inte tillräckligt nöjda?

Hej igen :)
Skrev det andra inlägget idag i skolan lite fort och fick väl egentligen inte med riktigt allt, så får helt enkelt skriva lite till nu.
Ni har väl inte missar att Ricky Martin kommit ut med att han är bög? När jag läste det tänkte jag direkt, aha kom han på det nu? Jag menar han är ju en snygg kille och så, de är ju faktiskt de flesta bögar, men jag blev faktiskt inte alls förvånad, snarare förvånad över att inte det kommit fram tidigare. Han är ju lite bögig i sättet, eller är det bara jag som tycker det? Men det är inget fel med det, snarare synd att han inte vågat komma ut med det tidigare.

Sen funderar jag väldigt mycket på en annan sak och det är, Varför är vi aldrig tillräckligt nöjda med det vi får?
Jag blir så ledsen på mig själv när jag verkligen känner att jag vill ha mer hela tiden.
Mera kläder, nya kläder, nytt smink, mera mat, mer godis, mer pengar, mer av min partner,  mer roligt, mera mera mera hela tiden... Jag vill verkligen vara nöjd, men jag är inte mer än människa och vi är aldrig nöjda, vi vill ha mer eller annorlunda. Se bara hår som ett exempel, jag vet inte många tjejer som aldrig klagar över sitt hår. Man vill ha kortare, längre, annan frisyr, annan färg osv.. Hur mycket finns det att klaga på egentligen?

Jag/vi borde se mer på de som inte får någon mat på bordet varje dag, rent vatten, tak över huvudet osv.. Vi borde vara mer nöjda med det som är en självklarhet för oss. Kan bli arg på mig själv nu att jag inte tänker, gud vad bra jag har det, jag har rena kläder, jag kommer få gå till skolan imorgon och få sova i en säng mm...
Men istället vill jag ha mer pengar så att jag kan köpa mera kläder, åka mer till olika ställen, unna mig mer mer mer.. och dessutom kan jag ens med att fundera på att strunta i skolan när jag inte ens är sjuk :O Det är ju om inget annat rätt sjukt.

Är det någon som håller med mig?
Jag är alltid väldigt tacksam över det jag får och blir glad :) MEN.. tacksam är något annat. Bara för att jag är tacksam är jag inte helt nöjd. Jag vill fortfarande ha mer....

Jag ska försöka se mer på det jag har och inte det som jag inte har. Försök du också :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

FYNDAAA

2010-03-30 @ 23:47:14
URL: http://shoppingzenter.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Håller helt och hållet med dig! Vi får försöka att bli bättre! :)

2010-04-01 @ 10:07:21
Postat av: Ida

Ja Alexandra det går vi absolut bli :)

2010-04-01 @ 15:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0