våga var dig själv!

Hej igen!
Andra inläggen för idag, men kände bara att jag ville skriva en sak..
Jo nämligen att vi jobbade med hår idag i skolan, fick antingen göra en lite crazy rockigare frisyr, eller en söt lite frisyr.. Jag och Malin gjorde på varandra, och det blev en rockigare frisyr för oss båda..

Men det va inte det jag skulle säga, utan nu ska jag komma till saken.. Efter skolan när jag skulle gå till bussen för att åka till frillesås kände jag verkligen hur mkt en frisyr gör för att få uppmärksamhet. Det va inte en ända människa som jag mötte som inte kollade lite extra länge på mitt hår. Vissa till och med stod och glodde på det, och en tant såg ut att tappa hakan.

Och sen va inte det här världens extremaste frisyr, utan jag hade en "skidbacke" , vet inte om alla vet vad det är. Men luggen bakåt, som en bulle, eller ja vet inte riktigt hur jag ska förklara :P Rätt bak iaf, fast att det inte ligger slickat utan att man tuperat så det blir stort.. på sidorna va det tvinnat så det va "slickat"  nästan kan man säga, och där bak va det tuperat lite "busigt".. Fan va dåligt jag är på att förklara känner jag. Hur som helst det är inte det viktigaste hur det såg ut, men att det inte såg ut som "alla" andras hår gjorde att man fick uppmärksamhet så man kunde tro att jag färgat håret gult, blått, rosa och grönt i fläckar eller ngt.

Men jag önskar att jag såg lite mer egen ut jämt, för det är egentligen så jävla tråkigt att se likadan ut som alla andra. Det är klart, det är alltid kul att vara lite inne med kläder, skor osv.. Men det är inte kul att ha exakt samma som alla andra, och precis likadan ut som alla i håret, det blir så vanligt, så "normalt" , tråkigt helt enkelt.

Och sluta kolla snett på alla som inte ser precis ut som du. Det är ball att våga vara sig själv, stå upp för det man själv tycker är snyggt och inte gå efter vad alla andra tkr hela tiden. Jag har för dålig självkänsla. Tycker gärna om när andra tycker att det jag har på mig är snyggt. Det är ju inte kul om folk tkr man har på sig ngt fultl.. Men ska öva på min självkänsla mer :)

Kom på att jag har bilder på håret så hade inte behövt förklara så noga :P


Först det jag gjorde på Malin. Har bara bild från ena sidan.


Jag . Malin har gjort frisyr


Framifrån.. Tycker själv inte att frisyren blir lika bra på bild som den va i verkligheten.


bakifrån


När jag kom hem tog jag ut spännena. Och när jag tagit ut på ena sidan tyckte jag att det blev jäkligt snyggt :P Borstade även ner luggen åt ena sidan..
Tycker att det är SÅ snyggt att raka lite på ena sidan. Funderar starkt på att göra det, men min kära Johan tycker inte att det är en bra idé ;P


Lite hemskt att lägga upp massa bilder där man är osminkad :P

Men hejs svejs, nu ska jag inte skriva mer :P
Skriv gärna vad ni tycker om håret på den sista bilden. Hade det varit snyggt med lite rakat på ena sidan ;D?

Kommentarer
Postat av: Mia

Tycker det är supersnyggt på vissa med rakat på ena sidan! Du passade i det! :)

2010-03-22 @ 22:05:01
URL: http://busbananenmia.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack :)

2010-03-24 @ 16:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0