Lämna plats!

Hej på er!
Jag sitter i skolan, haft prov i företagsekonomi nu på morgonen, får se hur det gick, har faktiskt ingen aning. Hoppas att det gick bra :)

Det finns ngt jag stör mig på, och det är när man sitter och bussen och det är knökfullt med folk och några sitter med sina väskor eller med benen upp på sätet  så att absolut ingen annan kan sätta sig bredvid. Är inte det störande?

Är folk rädda för att ha någon bredvid sig, skulle ifs inte förvåna mig, vi bor ju i sverige, vi är rädda för att ha okända människor nära oss, är det inte så?
Vi söker oss gärna till platset så långt bort från alla som möjligt. Och skulle någon sätta sig bredvid oss på en nästan folktom buss och börja prata skulle vi direkt undra vad denna personens fel var?

Jag säger inte att jag är annorlunda, jag har ju växt upp i Sverige. Här är det så. Vi pratar inte ofta med främmande människor, ja förutom på fyllan då. Vi måste ju dricka för att få mod. Sen kan vi göra vad som helst, vakna upp med ångest nästa dag men dra igång precis likadant nästa helg igen. Ganska roligt när man tänker på det.
Jag är inte annorlunda med det, jag tycker det är roligt att vara lite modig på fyllan och dagen efter har jag alltid bakfylleångest, ALLTID :S även om jag inte gjort ngt som egentligen är så pinsamt. Men sån är jag..

Hur som helst tillbaka till det som jag stör mig på. Tycker inte alls om när inte folk lämnar plats, utan försöker allt för att verkligen ingen ska sätta sig bredvid.
Ser jag att det kommer in mycket folk på en buss som redan är full och jag har en plats ledig bredvid mig så tar jag ju såklart bort min väska om den ligger där och låter ngn sätta sig bredvid mig. Man måste faktiskt tänka lite på andra också och inte bara på sig själv. Var snäll! :)

Efter skolan idag ska jag till nästa skola, till Micha :) sen åker jag nog hem eftersom det tar lika lång tid från gbg och hem som till frillesås. Och imorn har jag sovmorgon.

Börjar min lekton om 5 minuter så ska dra mig nu. Ha en bra dag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0