Har testat den hemmagjorda hårinpacknigen

Hej :)
Nu har jag provat hårinpackningen som jag skrev om tidigare idag, så vill ni veta hur bra den var, läs! (:

När jag gjorde hårinpackningen måste erkänna att den varken såg god ut eller luktade speciellt gott, men det kunde väl inte vara så illa när det står överallt på internet att det ska vara bra för håret?
Man måste ju prova annars vet man inte, men det va inte så lockande att kleta in den gröna geggan i håret. Inte alls skönt faktiskt, men slutresultatet skulle väl bli bra?

När det va dags att tvätta ur hårinpackningen efter 20 minuter var det spännande att veta vad man skulle få för resultat.

Det första jag tänkte när jag duschade håret med vatten var nej det här var ju inte alls bra. Mitt hår kändes väldigt torrt och strävt. Jag fortsatte att tvätta ur det, tog sedan schampo och tvättade ur det precis som det står att man ska göra. Håret kändes lite lenare efter det men var tvungen att ta balsam också för att det skulle bli riktigt bra.

När jag tvättat ur det ordentligt och med både schampo och balsam kändes håret riktigt bra. Det blev mjuk och lent och kändes väldigt friskt.

Jag var lite rädd för att lukten skulle vara svår att få bort, men det var faktiskt inga problem. Luktade många gånger i håret men det luktade inte alls illa, bara gott efter schampot och balsamet.

När håret sedan torkat var det silkes lent och jag blev glad att det fungerat även fast jag ett tag trott att det inte alls hade blivit bra.

Jag skulle absolut kunna rekommendera denna sortens hemmagjorda hårinpackning till alla med torrt hår. Man får inte vara känslig för att det inte ser så jättegott ut, och man får inte heller bli rädd att det inte blir bra bara för det inte känns silkeslent direkt när man tvättar ur det.

Prova gör egna produkter hemma som kanske funkar bättre ist för att köpa dyra i affärer. Värt ett försök :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0