uppskatta mer

Hej på er!
Är fortfarande hemma idag, inte helt bra än så lika bra att va hemma idag med och vara helt frisk och i skolan hela nästa vecka.
Christel och Karin har varit här och fikat lite med mig och mamma. Nu har dem åkt allihopa. Har försökt läsa lite kk teori, men det är så otroligt tråkigt :S men vet att jag måste..

När vi fikade förut pratade vi om svåra stunder och att man alltid har en uppförsbacke att ta sig upp för innan man når sitt mål. De flesta av oss får verkligen kämpa för att det ska bli bra. Vi tycker förstås att det är jobbigt när det inte går som vi vill. Men det kanske är meningen att det ska vara svårt. Människan kanske behöver det. Jag menar hade allting varit lätt hela tiden hade vi ju aldrig uppskattat de bra stunder vi verkligen har. Sen är det ju så att beroende på vad vi är vana vid uppskattar vi också saker på olika sätt. Någon som är van vid att få allting den önskar och att allting är bra blir ju väldigt knäckt om minsta lilla skulle gå fel, om den här personen kanske inte skulle få den maten den ville ha osv.. Medan andra som är vana vid att inte få äta mat varje dag blir överlyckliga över bara en liten bit som kan göra deras magar mätta. Jag tycker att vi ska börja uppskatta mer. Jag vet att det är svårt när man vill så mycket men inte kan få ens nära av så mycket vi vill. Men om vi istället vänder på det och ser på vad vi har, jag har en familj som älskar mig, vänner som älskar mig, en pojkvän som älskar mig. Ett hem, mat på bordet varje dag, alltid rena kläder osv osv... När det inte är så bra ser man helst bara det dåliga. Allt är dåligt, allt är grått, det finns ingen mening med ngt.. Men vad mycket vi har och inte uppskattar egentligen, har ni tänk på det?

Nu ska jag kolla på sex and the city :)
bye <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0