Tänk på allt bra före det dåliga!

Hej ;D
Nu har det kommit mycket snö, snart 15 meter som Jimmy önskar :P .. Ne börjar nästan tycka att det kan komma mer eller ingenting. Kommer det mer kanske vi blir insnöade och slipper gå till skolan och jobbet allihopa ;D Det hade väl varit mysigt? Men måste vi gå till skolan och jobbet så är det ju bara enligt mig iaf tråkigt med så mkt snö. Tågen blir försenade och allt.. Men idag har jag bestämt mig för att börja bli nya positiva Ida igen. Så jag ska se det positiva med all snö också ;D Vi har ju faktiskt länge önskat oss en riktig vinter, och här är den!

Visst är det konstigt att man alltid, eller jag säger inte att alla andra gör det, men iaf jag tänker oftast på allt dåligt före det bra. Händer det något går man runt och grubblar och är ledsen hur länge som helst, istället för att tänka att man inte är värd det och se på allt bra man har istället. Ett år har snart gått sen det hände något jobbigt i mitt liv, något som förändrade hela mitt liv. Varenda dag sen dess har jag jag tänk, grubblat och undrat varför det blev som det blev? Det spelar ingen roll hur mycket folk sagt till mig att sluta tänka på det och att det är inte värt det! Jag vet att det inte är värt det, men jag har själv behövt komma dit där jag känner att nu jävlar ska jag sluta tänka på det, det är fan inte värt det! Jag har bestämt mig nu. Se på allt jag har som är så bra? Ska det förstöras på grund av det dåliga? Nej jag skulle inte tro det! Gott folk, Ida ska försöka nu. Nu har jag bestämt mig. Jag vill sluta grubbla, jag ska göra det. Jag ska tänka mer på mig själv och alla som jag älskar <3 . Jag vet att jag inte har varit mig själv på ett tag, i början var det bara jobbigt och jag höll allting inom mig, sen kunde jag prata med någon, jag nådde en gräns där jag inte orkade något längre, men när jag kom över den gränsen fattade jag ett beslut, och det är nu, jag kan inte ha det såhär längre, jag måste göra någonting åt det. Jag ska börja tänka på allt bra jag har nu, allt bra jag hade, och hur bra jag ska ha det!!

Jag tror inte att det spelar någon roll om man säger till någon som mår dåligt att försöka strunta i allt, det funkar inte så, det har jag märkt själv. Det gäller bara att hitta sin egen styrka att klara det. Låt ingen trampa på dig, jag ska inte låta någon göra det längre! Säger inte att det är lätt, men att försöka är alltid bättre än ingenting.

Få någon att le det betyder mycket, jag ler av dessa bilder!


När ni läser detta hoppas jag att ni tänker på något bra och får ett leende på läpparna :) Brukar vara skönt att kolla på bilder från roliga stunder, i alla fall jag blir väldigt glad av det!

Ha det så bra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0