vill inte bara ligga hemma...

Hej!
Hemma ifrån skolan idag också =/ mår inte bra.. Går på antibiotika nu också mot urinvägsinfektion. Hoppas att man blir frisk snart.

Jag tycker inte om att bara ligga hemma såhär.. Man inser verkligen vad komplicerat allt är. Varför kan inte allt vara lätt ibland, vrf måste man möta på massa hinder på vägen för att nå sitt mål? Och vem har bestämt att vissa ska ha det svårare än andra? Jag har ju alltid trott på att det finns en mening med allt och om man gör någon illa så får man tillbaka det på något sätt. Jag har bara fortfarande inte klurat ut vad det är jag gjort så fel? Jag menar inte att jag tror jag varit någon ängel igenom mitt liv, alla gör vi fel och oftast så lär vi oss av dem också. Men att det hela tiden ska bli värre och att nya saker ska dyka upp förstår jag inte? Man försöker ta itu med sina problem men ändå stöter man på nya varenda dag. Till slut har det samlats en hel hög med bekymmer och hela tiden blir det bara svårare att bearbeta dem. Inte ens på natten får jag vara ifred för då drömmer jag om hemska saker som gör att jag direkt vaknar upp och känner en klump i halsen.

Jag vet inte längre vart jag ska vara för att det ska vara som bäst. Först va jag helt säker på att det var här hemma jag skulle vara, men även det har ändrats och jag är inte längre så säker på det.
För någon vecka sen kände jag en känsla av att jag skulle klara allt, jag skulle ge mig fan på att klara allt! Den känslan hade jag tills igår.. Säger inte att jag gett upp, jag ger inte upp, jag är inte personen som ger upp. Men jag säger inte att det blev lättare igår, snarare svårare. När man försöker bygga upp ngt och nästan lyckas men snabbt blir påtrampad och trycks ner igen är det ännu svårare att ta sig upp igen. Andra gången har man inte samma styrka för då har man redan blivit skadad en gång innan.

Jag brukar säga till alla som har det svårt att allting löser sig. Det är lättare att säga det till ngn annan än sig själv. Men jag försöker tänka varje dag, alting löser sig. Varför skulle det inte göra det för mig? Det är bara inte meningen att det ska göra det nu, för allting har en mening. Snart vänder det nog, eller? Jo det måste göra det. Jag måste tro det, för annars har jag ingenting att se fram emot och då blir det bara svårare.  

Jag ska nog komma på ett sätt, ensam eller med ngn annan. Men en vacker dag är alla pusselbitarna på plats och det kommer att kännas bra, för då har jag lyckats.

Ta hand om er <3

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag vet att du klarar detta gumman. För du är så himla bra och stark i saker och ting som du vill lyckas med. Jag tror på dig och kommer stötta dig genom eld och vatten. Det är bara att ringa så skall jag försöka göra så gott jag kan. Det var så otroligt skönt att få prata med dig i telefon häromdagen, vi måste verkligen ses snart. Du kommer alltid vara min vän, min föreviga modell vän Ida Tuovinen som lyckas och klarar allt här i livet. Alla har motgångar och det är dem motgångar som är svåra o jobbiga men det blir bra när man väl har lyckats. Så fortsätt och kämpa gumman, vi kämpar tillsammans fast på olika håll <3 Puss

2010-02-25 @ 14:22:21
Postat av: Ida

Tack Jessica <3 Det värmer verkligen att se att ngn bryr sig. Det känns bara som att man inte hinner klara av ett problem innan nästa redan står i vägen =/ . Jag vet att det löser dig, frågan är bara när :'( . Får jag bara träffa dig lite mer är jag säker att det kan få mig att känna mig lite bättre :) <3 Det var verkligen skönt att prata med dig, ngn som jag alltid har så mkt att prata med om <3 Usch vad jag saknar dig mkt <3

2010-02-25 @ 16:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0