krångeldag

Hej!
Idag har verkligen inte varit min dag :S
Den började ifs med ett glädjande mail, men det är min lilla hemlighet fortfarande, men SNART ska jag berätta :)
Men iaf för det första är det skit jobbigt att gå upp 06:30 när man börjar skolan kl 10. Man vet hur alla andra fortfarande sover och har det gött, men inte jag inte. Och imorse var jag verkligen extra trött, men upp och hoppa, göra sig i ordning, äta, ut och skrapa bort snön på bilen och sen åka till resecentrum.

När jag skrapade bort snön fick jag såklart snö i skorna också, men såg hur klockan började bli mkt så jag sprang bara upp fort igen och hämtade ett par torra strumpor och åkte sen iväg.

När jag kom fram till resecentrum fick jag tag på den sista platsen på parkeringen, där hade jag ju ifs lite tur.
Sen gick jag bort till tåget, och det var där skiten börja.

Jag somnade på tåget, vaknade vid 9, då jag skulle varit i gbg, men ser att vi är mitt ute i skogen. Hör i högtalarna att vi är fast och kan inte evakueras eftersom bussarna inte kan plocka upp oss där i skogen. Sen sitter vi där och får lite olika meddelanden och besked.
Till slut får vi iaf reda på att en lasbil har kört ner en stolpe till elledningarna och vi får därför backa tillbaka till älvängen. Det gick inte fort eftersom det inte fanns ngt lok på andra sidan.

Vid 10 är vi framme i älvängen, redan varit på resande fot i 2 ½ timma. De säger att det kommer bussar tidigast halv 11, och att de inte vet om det kommer tillräckligt många än, inte vid den tiden iaf.
Till slut kommer bussarna, klockan är lite innan 11, rest i 3 ½ timma.

Jag står längst fram i kön med bussen till thn stannar där kön slutar, skit. Jag springer dit men får förstås inte plats och springer till nästa buss, vi åker till gbg säger dem och jag springer till nästa buss, då åker den iväg och ställer sig på det stället jag sprungit till första gången, typiskt! Men jag kommer på till slut iaf :) Pisseblöta kalla fötter, men som tur var hade jag ju extra strumpor !

11:40 åker jag från resecentrum hem, är hemma strax innan 12. Så från 07:30 till 12, 4 ½ timma tog det allt som allt.

Sen åkte jag hem, åt lite och sen har jag och mamma varit och hälsat på min kära farmor <3
Nu kom jag precis hem, bara ätit lite och ska nu sätta mig och plugga =/ Sen ska jag gå och stensomna förhoppningsvis.

Hoppas på en bättre dag imorgon. Inget tågkrångel tack! lasbilschaufförer håller inne eller låt bli att köra på stolpar tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0