Otursdag!

Hej!
Ska berätta om min roliga dag tänkte jag... Risk för att bli deprimerad!

Började med att klockan ringde 04:45. Tänkte gå upp lite tidigare för att hinna göra iordning mig lite för en gång skull. Kände för att sminka mig och vara lite extra fin!

06:30 åker jag från Sjuntorp till Trollhättan. Hör på radion att vägen är avstäng vid Surte eftersom det brinner i en däckfabrik. Jag förstår direkt att inte tågen heller kommer få åka förbi där då.

Ca 06:50 är jag framme på resecentrum och ser massor med folk stå och vänta på ersättningbuss. De har inte kommit något tåg 06:34 heller så alla som skulle med det tåget och de som ska med 06:59 står där och väntar.

Jag ställer mig med alla andra och väntar. Ingen vet vad som ska hända, för man får ingen information. Jag fryser dessutom nästan ihjäl. Får bli termobrallor till skolan nästan, man vet ju inte hur länge man får stå och vänta.

08:00 - Ersättningsbuss kommer ÄNTLIGEN!
in i värmen.

08:10 - Bussen åker mot gbg

09:45 - Vi är framme i gbg och jag springer till pendeln som går 09:47 till kba.

10:20 - Jag är framme i skolan. De har lekt lekar och håller på att dela ut priser. Jag får förstås inget eftersom jag inte varit med och tävlat..

Men jag får vara med på en lek. Vi ska sminka varandra med ögonbindel. JA kul! Det var det sminket som jag stått och sminkat TIDIGT på morgonen. Blir mer sur!!

11:15 - Vi har föreläsning om sorgbearbetning. Skit jobbigt. Jag blir ännu mer nere än jag redan varit. Men tänker att jag skulle åka försenat tåg varje dag om alla som gått bort och all sorg man måste gå igenom inte fanns!

12:30 lunch till 13:30
På lektionen får vi igenom ett arbete sen får vi åka hem!!

14:15 tar jag pendeln från Kba till Gbg.

15:15 Ersättningbuss till trollhättan.

Framme i Trollhättan 17:00.
Åker hem, framme hemma typ 17:20.

Två av mina fastrar och farmor har hälsat på. Det var ju ifs kul :) 
Och nu har jag suttit ett tag och skrivit klagobrev och resegarantibrev till vässtrafik. Trevlig dag va? :)

Skrev ett litet bred till vässtrafik:
Jag skulle åka med tåget idag som gick 06:59 från Trollhättan resecentrum till Göteborg C. Tåget kom aldrig. Det var väldigt dåligt med information, och minst 100 personer stod frusna och väntade på en ersättningsbuss. Några lämnade platsen när det tog för lång tid för ersättningsbussar att dyka upp.
Jag kände knappt mina fötter längre när bussen äntligen klockan 08:00 kom till resecentrum. 08:10 lämnade vi resecentrum och åkte mot Göteborg. Jag var framme i Göteborg ca 09:45.
Jag tycker det är dåligt att det tar så lång tid för ersättningbussarna att komma, men framför allt att man inte får någon som helst information. Människor står och fryser och vet inte vad som ska hända.
Det här var inte första gången, det har varit helt katastrofalt de senaste veckorna nu. Det får inte vara såhär, inte konstigt att människor väljer bort kollektivtrafiken! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0