Utkast: tja tja ...

tja tja :)
Börjar med att slänga in ett litet inlägg om 20-tals makeup.

Make up: Ida
Modell: Sofia

När du ska sminka en 20-tals sminkning, så ska du tänka mörka ögon och läppar. Arbeta med runda former in mot ögat.
Vill du göra en liten mer modern 20-tals makeup så fokusera på antingen bara läppar eller bara ögon, inte både och!!

1. Jag börjar såklart med att lägga en bas. Foundation som passar hennes hudton eller en som är snäppen ljusare. Och sedan puder på det.

2. Som ni ser har jag lagt puder under ögat så att jag lätt kan ta bort ögonskugga som faller ner under ögat.

3. Börja med att lägga en kajal runt hela ögat. Det är grunden för en 20-tals sminkning kan man säga.

 

4. Fortsätt sedan med en svar ögonskugga som du lägger över hela ögonlocket och arbetar in mot ögonvrån.
Det ser ni här på vänsterögat på bilden.

 

5. Fotsätt sedan att highlighta upp skuggan men kom fortfarande ihåg att arbeta inåt mot näsan hela tiden.

6. När du sedan fått en grå fin färg över den svarta forstätter du att lägga en svart färg över som du sedan arbetar ihop med ögonbrynet.

7. När du sminkar ögonbryn förlänger du dem antingen eller gör dem lite kortare och raka.

 

8. Lägg sedan rouge, lite grann endast på kindäpplet. Akta så du inte får för mkt så du ser ut som ett påskkärring.

9. Sedan fortsätter du med läpparna.
Börja alltid med att fylla i amorbågen. Gör som Y som du sedan fortsätter fylla i längst med läppkonturerna. På underläppen är det lättast att sminka ett litet streck precis i mitten av läppen som du sedan forsätter att sminka från åt båda håller. Om den du sminkar har ojämna läppar, fixa först till det med en läppenna.



10. Använd en mörk färg.

11. Ta sedan mascara (som jag inte gjort än på bilden)

12. Och slutligen, gör en liten musch.

13. Kolla så allt ser bra ut och rätta till dina fel. Det har jag gjort efter denna bilden tagits.


Vi gick ut och fotograferade, så här kommer några bilder på slutresultatet där även håret är fixat.

Jag har ändrat kontrasten på bilden  så att man lättare ska se sminkningen eftersom den annars blir så matt på bild.





Hoppas ni lärt er något (:


Jag använde mig av detta:

+ mascara :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0