jobbigt jobbigt

Hej hej!
Fortfarande sjuk, skit kul nu när det är fredag och allt (Y) Men mår faktiskt bättre i halsen idag, nu känns det bara som rästen av förkyldningen brutit ut riktigt, tung i huvudet och hela kroppen också. Har inga värktabletter hemma heller så hoppas inte mitt huvud sprängs innan mamma kommer hem med dem efter jobbet!


Det är jobbigt att inse saker, som att dem vännerna man sist trodde skulle såra en djupt verkligen har gjort det. Dem vännerna man sist ville mista är längst bort av alla nu. Hur kunde det bli såhär? Jag känner mig inte längre arg, bara ledsen över det som hänt. Jag har aldrig trott och känner fortfarande inte att jag gjort något fel någon av gångerna mina vänner valt att vända ryggen mot mig, så vad var det då som hände? Jag önskar någon kunde ge mig svar på mina frågor! Jag vill bara vara glad nu, för vissa stunder är jag gladast i världen, när jag får vara med Johan, då känner jag mig speciell. Men hur mycket jag än vill går det inte blunda för allt det dåliga som händer runt om kring. Men en sak är jag säker på, ingen kan få mig att ändra på min kärlek till Johan. För med dig får jag vara mig själv! <3

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hoppas du bli bättre snart (: Och du, jag vet hur det känns det där med vänner och det är verkligen skit. Jag vet hur mycket tid man lägger ner på att fundera på vad man kunde gjort annorlunda eller inte. Men sanningen är faktiskt att eftersom dom inte är dina vänner nu, så har dom antagligen aldrig varit dina riktiga vänner heller. Jobbigt att tänka så också, men det är faktiskt så :/ Därför så ska du försöka skita i det, inte tänka på det mer, och istället bara lägga din kraft och energi på dig och Johan, för det lönar sig i längden. Dom är inte värda dig ändå. <3

2009-09-04 @ 16:06:48
Postat av: Alexandra

Hoppas du blir bättre snart (: Och du, det där med vänner, jag vet hur det känns, och det är verkligen skit. Jag vet hur mycket tid och energi man lägger ner på att tänka på vad man kunde ha gjort annorlunda eller inte. Men det är ingen idé, för vet du? Eftersom dem inte är dina vänner idag, så har dem förmodligen aldrig varit det heller, på rikitgt. Därför tycker jag att du ska försöka sluta tänka på dem och istället lägga ner din kraft och energi på dig och Johan, det som betyder något. Dem är inte värda dig ändå <3

2009-09-04 @ 16:15:24
Postat av: Alex

Min dator är skit som du ser ;P

2009-09-04 @ 16:16:49
Postat av: Ida Tuovinen

Tack Alexandra för att du förstår <3 Såklart vill jag vara med mina vänner också, men problemet är att jag tycker jag är det. Jag och Johan brukar ju inte direkt bara vara med varandra själva bara jag och han? Önskar bara att alla kunde se hur bra jag mår tillsammans med honom, och hoppas att allt löser sig <3. Och med det jag skrev menar jag inte bara det som hänt nu med att ngn/några sagt att jag är för mkt med Johan, utan jag tänkte på gånger då vänner svikit av andra anledningar också, fattar bara inte vrf :( . <3

2009-09-05 @ 11:29:05
Postat av: Alexandra

Nu ska du bara ha roligt istället, och vara lite självisk för en gångs skull. Bara göra saker och tänka på saker som gör dig lycklig :) Och kom ihåg att när det känns jobbigt eller om du vill prata, så finns jag bara ett telefonsamtal bort :) <3

2009-09-07 @ 08:44:37
Postat av: Ida Tuovinen

tack <3

2009-09-07 @ 19:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0