SÅR

Hallå igen!
Är i sjuntorp nu, åkte hem efter skolan eftersom jag inte mådde alls bra =/ febrig, yr och lite ont i halsen och i hela kroppen. Men jag tänkte lägga in lite bilder på vad vi gjorde i skolan idag. Blev inte så bra eftersom jag i slutet nästan gav upp. Fick sätta mig ner så inte huvudet skulle snurra så mkt. Får göra det bättre ngn dag, men ska ändå visa lite hur man gör sår :)

Ett exempel på en väldigt allvarlig brännskada!



- Börja med att dutta på latex med en svamp. Gör detta ungefär 4-5 lager.
- Mellan varje lager fönar du torrt latexen med en hårfön. Du ser att det är torrt när latexen är i samma färg som din hy. På bilden är latexen inte tillräckligt torr för att jobba med än.


-
Efter att latexen är tillräckligt torr tar du en liten nål eller något vasst som du kan sticka hål med. Gör som jag gjort på bilden. Du väljer själv hur många hål du vill ha. Akta så du inte sticker i den riktiga huden.



Nu glömde jag att ta kort direkt när jag gjort nästa steg.
- Men du tar några små bomullstussar som du blöter ner i "låtsasblod", finns att köpa på t ex, kryolan eller butrix. Dem trycker du i, i hålen som du gjort innan


- Nästa steg är att fylla i med färger. Använd dig av fet teatersmink. Även det finns att köpa på kryolan och är mycket bra. Det använder vi i skolan.
- När du gör en brännskada kan du använda dig av svart, rött, lite blått och lila.
- Använd din fantasi och måla tills du tkr det ser bra ut. Att sminka är en konst, och det är du själv som ska arbeta fram ett sår. Blanda fritt tills det blir bra helt enkelt :D


MUMS!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Alltså jag vet inte vad jag skall säga. Du har alltid varit en äkta vän för mig! Du har alltid visat att du brytt dig på riktigt, att du funnits där på riktigt etc. vissa säger "Jag finns här" eller något liknande men inte menar det, utan bara säger så för ATT. Men du har alltid varit en äkta vän för mig, och jag är så otroligt glad över att jag har dig och att du är det för mig. För du och det du gör och skriver till mig betyder otroligt mycket för mig. Glöm aldrig det hjärtat! Kommer alltid finnas här för dig också! Det lovar jag. Jag älskar dig min älskade vän <3

2009-10-21 @ 23:02:30
URL: http://jessicalicious.blogg.se/
Postat av: Ida Tuovinen

Men sötnos du gör mig tårögd <3 Klart jag alltid finns här för dig Jessica precis som du alltid funnits där för mig<3 Även om vi inte träffas så ofta längre vilket är väldigt synd, så finns du ändå i mitt hjärta! Du visar att man kan vara vänner även om man inte ses varje dag, du är fortfarande lika underbar som alltid <3 Du tar inte avstånd och skiter i vår vänskap bara för att vi nästan aldrig ses. Jag älskar dig Jessica <3

2009-10-22 @ 10:36:16
URL: http://tuovineniida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0