Scary!!

Nu ska jag berätta något väldigt läskigt!!

För några veckor sen knackade det på dörren hemma hos mig och Sofia i frillesås. Men då var bara Sofia hemma så hon öppnade dörren. utanför står en utländsk, ca 1.70 cm lång, engelsktalande man, med pärm i handen. han frågar om Sofias föräldrar är hemma och hon svarar att dem kommer på torsdag. (som hon nu i efterhand tänkte att hon aldrig skulle ha sagt)
Men sen var det inget mer med det, mannen gick därifrån utan att säga ngt mer.

För några dagar sen när jag går av bussen går samtidigt en man i 20-års åldern av och börjar gå efter mig. Jag reagerar till en början inte på det utan tror bara att han ska gå samma väg som mig. Efter ett tag börjar det kännas obehagligt när han kommer så nära mig och jag börjar därför gå fortare. Så fort jag bara kan. Men killen gör samma sak och ökar farten. Sen får jag en så dum idé att ta genvägen, som vi ifs alltid tar, men fan vad dumt. Även fast den vägen inte är lång så är den ju mörkare än den vägen som går bredvid bilvägen. Hur som helst så tänker jag att om jag går in här och han fortsätter gå efter mig så blir jag JÄVLIGT rädd, och då ringer jag Johan. Jag vet inte hur han skulle kunna hjälpa mig men han var den första jag tänkte på. Och så blev det, killen fortsätte att gå efter mig in på genvägen och jag tar tar upp min mobil och ringer Johan direkt. Blickar aldrig bakåt, det vågade jag inte! Jag bara hörde honom och kände att han gick väldigt nära. Så fort jag ringt Johan så vågar jag kolla bakåt och killen är borta. Jag fortsätter att gå så fort jag bara kan hem och kollar inte bak en ända gång.

En dag senare den här killen följt efter mig knackar det på dörren hemma hos oss, Sofia är ensam hemma igen och går och öppnar. Den här gången är det ingen där.

Tänk om allting hänger ihop på något sätt. Eller iaf om den här killen som följde efter mig kollade på mig hela vägen och såg vilket hus jag gick till? För jag kollade ju aldrig bak igen efter att han försvunnit.

har ni hört om babyface mannen? Han stämmer helt in på Sofias beskrivning, läskigt va? Och jag kollade aldrig noggrant på killen som gick bakom mig, det vågade jag inte.

Nu har jag lektion. Men var rädda om er, gå aldrig själva och öppna aldrig dörren för främmande folk :)

Kommentarer
Postat av: elin johansson

tänk om det är dörrklockemannen.jag säger bara akta er. vill inte att något ska hända er.<3 puss på dig 3

2009-11-13 @ 16:21:24
Postat av: Alexandra

Lova att inte gå själv igen Ida! Usch jag blir orolig nu :s Och säg till Sofia att hon inte öppnar dörren igen. Var rädd om dig <3

2009-11-13 @ 16:33:18
Postat av: Ida

Ja vi ska vara försiktiga :) <3

2009-11-15 @ 13:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0