Blodprov :S

Hej hej!
Idag har jag varit hemma hela dagen. Fortfarande inte helt frisk + att jag varit på vårdcentralen och tagit allergiprovet. Hade ställt klockan på 07:30 idag men kom inte upp förens 07:50 ungefär. Sen var det bara att gå upp, ta på sig kläder, äta frukost och kolla på the voice en stund och sen gå till vårdcentralen. Som ni kanske redan vet så är jag en stor fegis av sprutor och liknande. Så jag brukar alltid vara mesig och habedövningsplåster i ungefär en timme innan jag ska ta blodprov i armen och så :P . Men idag hade jag gett mig fan på att klara det utan och inte vara nervös. Så när jag gick till vårdcetralen i morses hade jag med mig en bok som jag kunde läsa medans jag väntade på att ta blodprov, bara för att tänka på något annat. Och det funkade faktikst riktigt bra, jag hann inte bli så nervös innan hon stack mig. Och när man bara slappnade av så gjorde det faktiskt inte ont alls, stack bara till lite, men värre har man ju varit med om. Så jag kände mig riktigt modig idag :P haha. Förutom modig som en 5 årig liten flicka som ska ta blodprov för första gången ungefär. Ne men har man fobi som har man, och det är faktiskt väldigt svårt att komma över det. Men nu kanske det går bättre nästa gång också? :) Hoppas.

Efter vårdcentralen gick jag hem till Johan, orkade inte gå ända hem. Jag tog fram min bok som jag borde läsa ut så fort som möjligt eftersom jag ska lämna in en bokuppgift i skolan. Men som jag brukar så somnade jag efter att jag bara läst några sidor. Sov nog till 11, men var fortfarande lika trött när jag vaknade och hade kunnat somna om igen hur lätt som helst. Men var tvungen att läsa vidare och räkna matte. Så idag har jag nog läst i alla fall en 130 sidor i boken och det är nog rekord för att vara mig. Läsa är ju inte direkt det roligaste jag vet, men måste man så måste man och som tur är läser jag ju en bra bok. Twilight (Y) ;).
Förstod inte några tal i matten som Alexandra snart ska hjälpa mig med. Men sitter här och skjuter fram det hela tiden, för det är ju så otroligt tråkigt.

Sen kommer älskling hem, han har jouren så hoppas det är lugnt med jobb ikväll så vi kan mysa innan jag åker imorn och kommer hem på fredag eller lördag. Beror på om jag ska iväg på en grej med skolan på fredag kväll. Får kolla imorn hur många som ska dit. Hade vart kul att umgås lite med tjejerna <3 :)

Nu ska jag fortsätta att vara trött och ha tråkigt ett tag till så hörs vi förhoppningsvis snart igen ;) Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0