sminktrend nu i vinter!


Det var länge sen jag laddade upp bilder nu. Måste bara säga att jag älskar att de rutiga, icke åtsittande skjortorna är inne igen :) Skärp i midjan håller i sig fortfarande också. Men att ha en sånhär skjorta är nästan finare utan skärp tycker jag iaf :)

Smink då? Vad är inne nu i vinter. Det tänkte jag tala om för er :P

Bas:
Nu är det vinter och då ska du vara blek! Använd en ljus foundation, men såklart än i din egen hudton.

Rouge: Lite rosa naturliga kinder ger en väldigt söt look nu i vinter.

Ögon: Trenden med mörka sotiga ögon håller i sig även i vinter. Nu när det kommer lite mer festliga tillfällen som julafton och nyårsafton kan man absolut använda mer glitter. Silver, grått och svart är att rekommendera.

Läppar: Markerade röda läppar är hur snyggt som helst nu i vinter. Detta håller även i  sig fram till nästa år.

Ögonbryn: Noppra inte ögonbrynen för mycket, utan behåll gärna mer naturliga ögonbryn. Men eftersom det är inne med markerade ögon får du inte vara för blyg med ögonbrynsfärgen heller. Markerade ögon och ögonbryn ger en självsäker look.

Använd inte för mycket mascara. Klumpmascara är aldrig inne, men nu ska du vara ännu mer försiktig med att använda för mycket.


Tänk naturligt och fräscht så kommer du få den perfekta vinterlooken.


När du ska göra dig fin på nyår. Tänk lite extra av allt. Markerade ögon och läppar på samma gång och MYCKET glitter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0