Idol och fel beslut om modellkarriär?

Hej igen! :)
Ja nu är klockan halv 6 och jag har faktiskt pluggat nästan hela tiden sen jag skrev förut vid 1 :) Men nu känner jag mig fruktansvärt rastlös. Inte så konstigt kanske eftersom jag varit sjuk hela veckan och bara legat inne =/ . Är fortfarande inte helt frisk vilken betyder att jag nog får ta det lugnt ikväll med. kolla på idol :)
Vem håller ni på?
Jag tycker egentligen att alla tre som är kvar är bra men Tove börjar bli för dryg och det gillar inte jag. Calle och Erik var mina favoriter från början och jag gillar båda mycket, men Erik har ändå alltid legat snäppet över och hans sångröst är ju så jääävla bra, eller vad tycker ni? :)


En annan sak, jag fick mail härom dagen från modelagenturen som fotograferat mig och så. Nu vill dem verkligen veta om jag vill satsa på detta. För dem är beredda att satsa allt på mig nu. Så jag har funderat och funderat i flera dagar på vad jag ska svara och idag gjorde jag det.

Skrev typ att jag tycker att det är jättekul att bli fotograferad och så men att jag inte kan satsa allt på det nu eftersom jag går i skolan, och inte bara en skola utan två, och jag vill få bra betyg och så. Och ska jag satsa fullt ut på tre saker så kommer det inte gå. Och skolan tänker jag inte bara strunta i så eftersom det hänger på hela min framtid. Men att jag gärna ställer upp på fotograferingar lite då och då..

Nu vet jag ju att de inte var det de ville höra. Finns säkert hundra andra som ställer upp då och då, men dem vill ju ha ngn de kan satsa allt på.
Det sved faktiskt lite att skriva det här, för jag vet att jag vill det rätt mkt egentligen, men kan inte chansa om det går åt helvete. Och en till sak är att jag inte är alls så säker på mig själv som man måste vara. Jag tror inte på mig själv i modellbranschen, och så länge jag inte gör det är det ju ganska självklart att det inte kommer gå. Det skrev jag ju förståss inte men så är det ju.

Så ingen modellkarriär för mig. Men vad gör man, man kan inte göra allt på samma gång. + att det är så mycket annat... Åka bort från allt i flera veckor i sträck, det hade inte jag klarat av i dagens läge.. Det gäller att tänka vad som är viktigast just nu. Och jag hoppas jag gjorde ett bra beslut.

Just nu är det kärleken som håller mig vid liv, som får mig att orka allt <3


Kommentarer
Postat av: Sofia Adolfsson

Följ ditt hjärta så blir allt bra :)Även om det är svårt vet man oftast längst inne vad man egentligen vill :) Älskar dig<3

2009-12-05 @ 20:18:34
Postat av: Ida

mjo oftast är det ju så. Men just nu vet jag inte riktigt. Jag vill ju så himla mkt jämt =/ men men får ta dagen som den kommer och se hur det blir :) Jag älskar dig med <3

2009-12-06 @ 11:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0