50 års kalas ;D

Hej!
Får bli lite skrivande nu igen efter helgen och nu när jag blivit frisk igen :) Synd att jag lyckades vara sjuk när det var så fint väder ute. För nu är det ju ganska skit igen. Inte så kallt men mulet och åska i luften hela tiden. Tydligen regnar det i trollhättan nu så det kmr väl hit snart också.

Ja nu är det måndag och jag känner mig fortfarande lite bakfull :O Igår ska vi ju inte snacka om, det var länge sen jag mådde så dåligt efter fest. Men man mår väl som man förtjänar, och jag vet ju att jag hade kul i lördags :)
Svärfar fyllde 50 ;) Vad vuxet det kändes att skriva svärfar :) haha jaja. Det var fest i byggdegården här i sjuntorp. Fast på dagen började det med lite grillande hos Eva. Johans faster. När vi ätit och så åkte vi hem och gjorde oss i ordning för kvällen. Det bjöds på god mat och sång :) Och nu kommer det pisamma. Alla skulle sjunga en låt som var på "låtsas finska" kan man säga ;D Några riktiga finska ord fans allt med, men inte allt. Ja iaf, alla skulle stå upp och sjunga, och när man tappade bort sig i texten skulle man sätta sig ner igen. Efter varje omgång ökade tempot och både jag och Johan hängde med. Till slut var det bara 6 stycken kvar och då skulle vi upp på scenen. ÅÅH NEJ tänkte jag! fan vad pisamt, framför mig satt 90 pers, 80 av dem hade jag aldrig träffat, och nu skulle vi sjunga en och en och tävla mot varandra. Usch jag ville bara sjunka under backen. Kom igen nu bara sa Johan,  och a vad skulle jag göra, det var bara att köra på :O Först började K-M och klarade det, sen Johan och även han klarade det, och sen jag, och ja jag klarade det också :) Sen kom 2 stycken i rad som åkte ut. Och sist Mona, Johans mamma :) Hon klarade det också. Puh nu får vi väl gå av scenen tänkte jag, för nu har vi ju bevisat att vi kan? Men nej tävlingen fortsätter ju såklart :O SKOJAR DU MED MIG? Då var det K-Ms tur igen, han klarade sig inte den här gången och det var Johans tur igen, även han åkte ut. bara jag och Mona kvar. och jag klarade mig ;D det gjorde även Mona. Fan tänkte jag för nu måste vi väl köra igen? men nej det slapp vi, fick dela på första platsen!! wohoo. det värsta av allt var att vid det här lagret vad jag fortfarande spik nykter :O
Sen rullade det bara på, det var lite allsång och så. Sen öppnade ju baren ;) Bäsha som bartender och det kunde ju bara sluta på ett sätt? Vet ni vad jag sa innan kvällen började? JAG SKA VARA NYKTER, eller inte full iaf, bara lite lagom. haha, lite senare sa jag: Jag ska inte bli värre än Johan iaf... Till slut var jag, hmm full..inte bara lite heller. Men måste säga att bäsh blandade väldigt goda groggar. Han kom på en egen liten specialare också som jag ville ha gaaanska ofta :O
Efter festen på byggdegården la av bestämde vi oss för att gå hem till Johan och förtsätta. Jag menar vi yngre började ju komma igång när det slutade där ;D hahaha. Jag, Johan, Bäsh, Joel, Karl-Magnus och Hanna gick till Johan, dansade sjöng och röjde gärnet (Y) Höll väl på till 4 ungefär, avslutade kvällen eller natten med fågeldansen på volym 73. Och han ju lova att det är gaaanska högt. Stackars grannar. Men tack allihopa för en kul kväll!

ha det bra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0