Andra dagen i skolan!

Hej!
Först vill jag bara säga att jag är jävligt trött på att inte ha en riktig bloggdesign. Både jag och Nathalie har provat men det fungerar ju inte, antingen är det vi som inte fattar ngt eller så är det ngt fel ;) Vi väljer att tro på det sista, haha. Ne men det är konstigt eftersom hon fick det att funka på hennes egna blogg :S . Men om det är ngn som läser och känner att den säkert kan hjälpa mig så vore det jättesnällt!

Dagen har varit lugn, men redan efter andra dagen är det jobbigt att gå upp tidigt, finns det ngt jag verkligen hatar så är det ju att gå upp tidigt på morgonen. Det värsta är ju att så är det för dem flesta, (förutom johan som är morgonpigg), så vrf kan dem inte vara lite snälla på skolorna och ändra så man kan börja där vid 11 ungefär varje dag, hade varit hur bra som helst. Istället lägger man till massa onödiga håltimmar och skit när man egentligen bara skulle kunna korta ner dagarna. Jaja vad ska man göra åt saken mer än att sitta här och klaga, så nog om det. Vi började skolan 10 idag, men åkte bussen som gick 9. Hade meningslösa gruppuppgifter idag, och sen tipspromenad som vi bara "råka" missa. Det är en till sak jag stör mig på, vrf leka massa lekar, då kan man väl få vara ledig ist? Ne nu ska jag faktiskt sluta klaga :) Det är ju trots allt roligare att leka lekar än att räkna matte eller ngt. Efter skolan hade jag och sofia tänkt att åka till gbg och shoppa lite men eftersom det var så fint väder åkte vi hem till frillesås ist, men när vi kom fram gick solen i moln, inte speciellt att gå till stranden och frysa då, så nu sitter jag här ist och lyssnar på lite musik medans Sofia ligger och sover. Tänkte lägga mig i sängen först också men då vet jag att jag somnar och känner inte att jag vill det för då kommer jag inte kunna sova inatt. Räcker med att jag somnade några minuter på bussen och vaknade med nackspärr typ, härligt!  
Ja vad ska man göra idag då? Hm känns ju som att man bara vill hem, men som sagt jag skulle ju inte klaga på ngt mer idag (: En sak är säker och det blir promenad idag också, det var jättemysigt igår kväll när jag och Sofia gick ner till havet och sen gick vi och mötte Martina som hade vart hos ngn kompis. Skit kul att hon bor så nära oss, kan man träffas nästan hela tiden när man känner för det. Får väl höra av sig till andra frillesåsbor ngn dag eller kanske ikv och se ifall man kan säga hej (:


havet som ligger några hundra meter ifrån oss bara :)

Jo jag måste klaga på en till sak, Tänk vad mycket man stör sig på folk  varje dag egentligen. Ganska dumt att gå runt och störa sig på folk hela tiden. Känns som att det är så lätt att säga att man ska låta alla få vara som dem är, se ut hur dem vill och beté sig hur dem vill, men det går inte. För vare sig man vill eller inte så finns det alltid ngt man ser som man kan klaga på. Samtidigt som jag ofta tänker på bra saker hos människor. Som igår när vi började skolan och man såg alla tjejerna. Nästan alla var jättefina, fint klädda och sminkade och allt, det var så man blev avunsjuk för att man själv inte är lika fin. MEN sen fanns det ju dem här nya stylist tjejerna t.ex som bara Äääälskar smink och sminkar sig HUR MKT som helst! Fjortisrand, vit kajal eller ögonskugga i mängder i ögonvrån, svart kajal under ögat, den ljusaste foundationen man kan hitta på läpparna, eller idominsalva och värsta rougen. Man vet inte vad man ska säga, kan inte deras föräldrar säga till dem att dem ser förjävliga ut?
Det tycker jag är ganska kul med våran klass, för när jag började denna linjen förra året så trodde jag att alla sjulle vara värsta fjortisarna, men jag tycker inte att det finns en enda fjortis i klassen. Och så fina är dem allihopa :)


Nu har jag lyckats skriva långt här igen så ska avsluta det här. Men först tänkte jag bara lägga upp lite bilder på mitt rum här i frillesås så ni får se hur det ser ut :) Kan ta bilder på resten av huset ngn annan dag.


Rummet är uppdelat i 2 delar, här är den ena delen med soffa och tv :)
Garderob och så :)


Sängdelen :)


:)


Skrivbord  (:


Puss puss hej  

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad fint ni har det!

2009-08-19 @ 16:54:42
URL: http://busbananenmia.blogg.se/
Postat av: Ida Tuovinen

tack (:

2009-08-19 @ 18:47:51
Postat av: Sara

Hellu !! =)

Tänkte bara säga att Toni kan nog fixa en designen till dig om du vill ;P

2009-08-20 @ 22:03:44
URL: http://ungmamma17.deetoy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0